صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 3008
گزارشگر: 213
۱۲۰۴
۰
۰
۸
براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس

گوشت قرمز از سفره ها رفت

گوشت قرمز از سفره ها رفت
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در ایران نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در ایران نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از ایلنا، کاهش شدید مصرف گوشت قرمز در حالی است که حتی کالاهایی مثل گوشت مرغ که ارز ترجیحی نیز دریافت می‌کنند، رشد قیمت بالای صددرصدی داشته‌اند.

بر اساس داده‌های گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در دهک سوم که می‌توان آن را کم‌درآمدترین قشر «طبقه متوسط» نامید، مصرف گوشت قرمز، ۳۶ درصد و مصرف برنج ۱۸ درصد کاهش داشته است.

البته این داده‌ها بدون احتساب تورم سال ۹۹ انجام شده است./
https://www.asianews.ir/u/1Rn
اخبار مرتبط
بر اساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط مصرف کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کاهش قابل توجهی یافته است.
قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی میکنند ریزش قیمت آن تا 75 هزار تومان ادامه داشته باشد؛ این در حالی است که از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از 120 هزار تومان رسید
به دنبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سنای ایالات متحده، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از ۲ درصد افزایش یافت و ارزش نفت برنت به بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.
براساس آخرین آمارها، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، روی هم، در بیشترین حالت، ۲.۵ میلیون نفر هستند؛ اما بازنشستگان تامین اجتماعی، ۳.۵ میلیون نفر هستند؛ وقتی دولت برای ۲.۵ میلیون نفر، ۲۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی اختصاص داده، چرا برای ۳.۵ میلیون نفر حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه‌ی همسان‌سازی در نظر نگیرد؟!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
مدتی پیش که ارزش سهام عدالت تا ۲۱ میلیون تومان هم رسیده بود، صاحبان سهام عدالت منتظر دریافت مبلغی به ارزش بیش از شش میلیون تومان، آن هم به عنوان ۳۰ درصد ارزش سهام عدالت خود بودند اما در واریزی‌های جدید سهام عدالت اوضاع چطور است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید